Ditt öde

Jag är en fiktion av ljuset i min skugga. Jag är ett synligt spöke bland osynliga människor, och därför är jag gömd. Utan den kalla metallbrickan mot mitt bröst, saknar jag identitet. Men vem är jag? Ett noggrant utvalt namn bland det vita yttre eller symbol som skildrar och binder våra djupaste funderingar kring det paranormala? Du väljer.

Utan identitet vet ingen vem du är. Saknar du namn, saknar du värderingar. Utgå ifrån att vara någon annan, någon bättre, och du blir själv motsatsen. En symbol kan åstadkomma skräck, smärta och dra i genomskinliga trådar för att komma åt och styra dig emotionellt. Väl kontrollerad av det bättre vetandet saknar du fruktan, medkänsla, lugn - känslor i allmänhet. Är du under kontroll eller leker du symbol?

En person visar sitt sanna jag vid obekväma positioner och omständigheter, såsom hot. Be om nåd och gråta ut flera år av inspärrade känslor för att på ett sorgligt vis sammanfatta hur mycket man fruktar döden, eller borra ner foten i den kalla leran för att stå upp, likt en patriot för sitt land med flagga högt upp i skyn, och välkomna det öde man tilldelas.

Kommentarer
Postat av: Tomtepappan @ pwb

Jag fattade absolut ingenting så det måste vart MYCKET bra skrivet :) ha det bra :)

2008-09-30 @ 07:56:41
Postat av: linn

Oj vilken text! Den lånar jag då vi kommer till en sån uppgift i text b kursen. Vilket tempo, ujejuj du är krym! :D

2008-09-30 @ 17:26:35
URL: http://goblinn.blogg.se/
Postat av: DenyMe

Tomtepappan, härligt att fler från pwb kikar in! :D Tack för att du läste och inget förstod och ha en ypperligt bra dag! ;)



Linn, hej syster! Ja, du får låna den ;)



Älskling, hejsan gumman! :D Varför förstår ingen mina texter? : < Puss älsk <3

2008-10-01 @ 10:25:36
Postat av: Sandra

Du skriver jävligt bra, bland de bästa jag läst på länge! Keep up the good work!

2008-11-03 @ 00:33:38
URL: http://nattpyret.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej nya blivande ronnie sandahl.

Dina texter förgyller verkligen min dag.

Andra verkar inte förstå någonting, men dom här texterna träffar mig rakt i hjärtat av någon andledning. Kanske för att jag är spöket som söker efter min identitet?

Fortsätt skriva så jag får gåshud är du gullig.

kram

2008-11-11 @ 19:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback