Splittring

Jag vet att bitarna passar, för jag såg dem falla bort.
Möglar och pyr, grundläggande olika.
Ren intention placerade vid varandra,
kommer att ställa två älskande själar i rörelse.

Sönderfaller som det händer,
testar vår kommunikation.
Ljuset som drev vår eld förr har bränt ett hål mellan oss så,
vi kan inte se att nå ett slut.
Förlamar vår kommunikation.

Jag vet att bitarna passar, för jag såg dem falla ner.
Inget fel, ingen att beskylla, det betyder inte att jag inte åtrår.
Peka finger, skylla på andra, se tempel välta.
Att få delarna ihop, återupptäcka kommunikation.

Den poesi som kommer från kvadrering.
Cirklandet är värt det, skönhet i den inre konflikten.

Det fanns en tid då bitarna passade,
men jag såg dem falla bort.
Mögliga och kvävande, strypta av våra lystna blickar.
Jag har gjort uträkning nog att känna till faror,
med en andra gissning.
Dömd att smula sönder såvida vi inte stärker och växer - vår kommunikation.

Kall tystnad har en tendens att förtvina något sinne av medkänsla.

Mellan tänkta bröder.
Mellan tänkta älskare.

Jag vet att bitarna passar.

Kommentarer
Postat av: -

Kommunikationen kan förstöra det man har byggt upp med endast enstaka ord.

2010-11-02 @ 15:07:50
Postat av: S

Kommunikation kan vara överflödigt och skada mer än vad det gör nytta. Att dra sig tillbaka och överskåda kan ge så mycket mer, man läser av. Man gör ett val.



And it's been a while.

2010-11-26 @ 04:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback